12 Eki 2014

Nereye Böyle Gençler?!



Geçenlerde iş yerinden arkadaşım minibüste liseli bir kızın konuşmasına kulak misafiri olmuş. Yaşadığı dumuru anlatma ihtiyacı hissetmiş. 

"O kadar yüksek sesle konuşuyordu ki, dinlememek mümkün değildi." diye açıkladı içine düştüğü durumu. 


Genç kızımız, telefonda arkadaşına başına gelen talihsiz bir olayı anlatıyormuş."Kanka, başıma neler geldi" diye başlamış söze. Erkek arkadaşına, buluşacakları mekana gitmesini, kendisinin evde olduğunu ve oradan geleceğini söyleyerek, başka biri ile kahvaltıya gitmiş.  Erkek arkadaşı da evde diye, kapısının önünde beklemek istemiş ve olanlar olmuş. Sevgilisine dışarıda yakalanan genç, sille tokat dayak yemiş erkek arkadaşından. 

Ancak bunu karşı tarafa öyle ballandıra ballandıra anlatıyormuş ki, sanki ağzının ve burnun yer değiştirmesinden çok hoşlanmış, sevgilisi olacak hanzonun onu,Mahmutpaşa fanilası gibi ters düz etmesine, içinin yağları erimiş gibi. 

"Ağzımı burnumu kırdı kızaam, dudağım patladı resmen.." Bir de bu konuşma stiline, Recep İvedik'in dediği gibi "Fok balığı yutmuş gibi" ibaresini de ekleyin, bir de öyle canlandırın gözünüzde. 

Arkadaşım kızı dinlerken, şok geçirmiş resmen. "Bu nedir ya, resmen dövülmekten zevkin doruklarına çıkmış, inanılmaz bir haz almış gibiydi. Ne günlere kaldık." dedi. 
Sonra düşündüm. Bizde liseli olduk kardeşim. Hiç unutmam bir gün, arkadaşımla staja gidiyorduk. Arkadaşım biraz fazla kaptırmış olacak ki, erkek arkadaşı ile yaşananları yüksek sesle anlatıyordu. Önümüzde oturan bir teyze, bize dönmüş ve kibarca "Kızlar, biraz yavaş. Kimse sizin öze hayatınızı dinlemek zorunda değil" demişti. Çok utanmıştık. 

Bu olayın üzerinden 10 yıl geçti. Geçenlerde ben bindim minibüse. Bir grup kız, "Yavaş olsana lan, elini çek kızaam yaa." gibi oldukça avam bir dille ve yüksek sesle gülüşerek birbirleri ile şakalaşıyorlardı. 

Uyarmak istesem, boyumun ölçüsünü alacağımı hissetmiştim. Hiç sesimi çıkarmadım. Diğerleri de öyle. Belki yaptığım yanlıştı. Ancak, bir grup ergen gerisi sefille, ağız dalaşına giresim gelmedi. 

Belki şu an, yaşlı ahjummalar (teyzeler) gibi konuşuyorum farkındayım. Ama elimde değil. Hepsini ip gibi sıraya dizip, "Ben sizin yaşınızdayken..." diye başlayan, ağız dolusu vaaz veresim var. 

Size sesleniyorum gençler aklınızı başınıza devşirin. Nereye böyle?!! 



Lise Yıllarını Özleyen Hatundan 
Sevgiler. 

12 yorum:

  1. Çelencim, bize bozuk diyen büyük nesiller, sanırım yeni neslin önünde kalp krizi falan geçirirler.
    Bu dayak yiyip mutlu olan insanların varlığını biliyorum ve gerçekten inanamıyorum.
    Zaten yaşadığımız dönemin toplumsal sorunları o kadar fazla ve çeşitli ki, inan bu noktada ahlak, edep, kadın-erkek ilişkileri de kümenin büyük kısmı.
    Bizlerin döneminde, dediğin gibi 10-15 sene evvel biz lisedeyken, haşarıda olsak, bizi uyaranlara, bir şey söyleyenlere edeben susardık. Şimdi uyarsan yeni geçliği, şiddete kadar varabilecek davranışlarla karşı karşıya kalırsın.
    Önemli olan eğitim.. Çöktü mü? Tamam, yapacağımız şey kendi çocuklarımıza doğru ve güzeli anlatmak.
    Çok acı tablo aslında. Umarım daha kötülerini yaşamayız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim de çocuklarımız var. Çocuklarımız olacak. Geleceklerinden endişeliyim. Biz elimizden gelei yapsak da arkadaş faktörünü unutmamak lazım. Allah sonumuzu hayretsin...

      Sil
  2. Ben de yaşım itibari ile büyük sayilmam, ama öyle tiplemelerden o kadar nefret ediyorum ki. Birkaç tanesini kibarca uyardiysam bile ise yazamadı. O dereece...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annesi yaşındaki kadınlara bile kafa tutanlar, senin saçını başını yolar. Böylelerine terbiye veremezsin maalesef. En iyisi muhattap olmamak.

      Sil
  3. Allah kimsenin ergenliğini bu derecede ağır yaşatmasın. Ben de şöyle bir şey yazmıştım.
    Nerde keko, ergen var hep ben otobüse binince denk geliyor. http://kansizvampir.blogspot.com.tr/2014/10/otobuste-uyulmas-gereken.html

    YanıtlaSil
  4. Böyle tuhaf insanlar var!Benim üniversiteden arkadaşlarım vardı, benim sevgilim dövsün, bağırsın, çağırsın daha çok hoşuma gidiyor diyordu.Onlar için bu sevgi, ilgi göstergesiydi.Genelde de babaları tarafından umursanmayan tiplerdi..Bir nevi aile problemleri vardı...
    Bana kalırsa ben bağıran erkekten bile hazzetmem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aileden yeterince ilgi görmeyen tipler erkeğin bu hareketini ilgi alaka olarak görüyor doğru. Allah akıl fikir versin.

      Sil
  5. Ah ah ne kadar güzel ne kadar doğru söylemişsiniz bundan 5 6 sene önce bende onların yaşındaydım onlar gibi ergendim ama şimdikiler gibi değildim hatta değildik. Dediğiniz gibi şöyle onlarca söz söylemek istiyor insan ama anlayana, karşımdakininde bir bildiği vardır deyip susup dinleyene.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh nerde nerde. Bir şey söylediğinde seni ciddiye alacakların sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Ne acı.

      Sil
  6. Ben de lisedeyim ve böyle arkadaşlar yüzünden neslimden utanıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen doğru yoldaysan, gerisi kendilerinin ayıbı. Bunu idrak edebilecek kadar büyüksünüz :)

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma