20 Ara 2011

Tüm Dünya Bu Kadını Okuyor!


Baktın ki tv’de bir şey yok. Pc artık canını sıkıyor. Facebook içini bayıyor. Twitter kelimelerini almıyor... O zaman ne yapacaksın hemen bir kitapçıya koşup bu hatunun kitaplarından alıceksin dünyadan kopceksin :)  Takmayacaksın taak açacaksın  :P 


Kimden mi bahsediyorum? Şekerim sen geri kalmışın ya! tabiki Sophie Kinsella'dan. :)
Eski bir ekonomi muhabiri ve çok satan ALIŞVERİŞKOLİK romanlarının yazarı.Ama yine de parsasını çok “dikkatli” harcıyor ve indirimlerin kasa kuyruklarına pek girmiyor! İngiltere’de oturuyor ve şu aralar yeni kitabı üzerine çalışıyor. Ailesiyle birlikte yaşıyor . Üstelik ev işleri ve yemek pişirmek gibi “domestik” meselelerde de üstün performans sergiliyor.

Bu hatun “çik-lit” kitapların en baba yazarı :) “Çik-lit”her ne kadar  halk arasında bir balık türü diye geçsede ;S  ben  "Chick Literature" demeyi tercih ediyorum yani Türkçe meali “Piliç Edebiyatı” 
"Bir kere okuduğunuz için eğilip bükülmenizi gerektirecek bir tür değildir. Ucuz ve aptal değildir. Büyük anlatıları olan ve yüce sanata hitap eden bir tür değildir ama büyük amaçlara hizmet eden ve tadına varabilecek herkese kapısı açık olan, kapısı her olasılığa açık bir eylem alanıdır. Resmen feministtir. Sık sık slogan atar, içerdiği feminizm ete ve kana bürünmüş, nefes alan bir hayat gerçeğine dönüşmüştür. Yani çirkin, itici ve bakımsız değil, cazibeli, pratik ve vazgeçilmezdir. Dedikodu yasaldır bu türde. Kimse 'hiç sevmem' kılıfı geçirmez üzerine"

Demiş Ilgın Sönmez bir köşe yazasında. Her neyse ne diyordum hah!
İşte bu hatun bu edebiyatın ta kendisi öyle bir yazıyor ki  tadı damağında kalır. Sen hiçbir kitabın içinde “s...tir” ya da “s...tık” kelimelerini okudun mu? Bu kitapta bunları görmen mümkün. Ama o kadar dozajında o kadar yerinde ki “ayyy ne banal ya” diye düşünmene fırsat kalmadan basıveriyorsun kahkahayı.Dili öyle bir şey ki kitaplarının okurken sürekli kıkır kıkırsın. Hayal gücünün kapıları ardına kadar açılıyor sınır tanımıyorsun. Bulutlar üstündesin falan. 

Herifleri öyle bir anlatıyor ki baklavaları önden sen elinde yoğurtla arkasından koşasın gelir kızgın kumlardan serin sulara doğru
“Sır tutabilir misiniz?” kitaplarından biri. Saat sabahın bilmem kaçı hala okuyorum. Bir yandan da sürekli “hihihi” “hıhıhıhı” “hahoho” şekilde küçük küçük kıkırdama sesleri çıkıyorum. Eşim ordan hönkürüyor “bir kitapta bu kadar gülecek ne buluyorsun uyu artıkkk” diye :D            
Ancaakkk çevirmenin hakkını vermek lazım kitabın. Bige Turan. Bu piliç tam bu edebiyatın hakkını vererek çeviriyor. Olduğu gibi aktarıyor. Ha kendinde bir şey katıyor mu bilmiyorum ama katıyorsa da en iyisini yapıyor.


Anlayacan canın sıkılıyorsa... Çak bir doz Kinsella... Bana güven sana hiç yalan söyler miyim?
;)



                                                             















                           Gıdıdan kıtladım :D

1 yorum:

  1. ah be Gönüllü Çelmecim... Bu kitaplarla keşke daha önce tanıştırsaydın beni :))
    Ama olsun geç olsun güç olmasın,iyiki tanıştım bu kitap ve yazarla... Hatta seninle :) mucxxx

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma