27 Oca 2015

Sen Olsan Ne Yapardın?

Geçenlerde Faccebook üzerinden sürekli paylaşılan bir video gördüm. "Sen Olsan Ne Yapardın?" Trt 1 ekranlarında da ayrıca yayınlanıyormuş. 

Bir markette, kadının biri bebeğine süt, bez ve evinin ihtiyaçlarını almak için kasa sırasına giriyor. Ancak, kasada parası çıkışmıyor. 


Yanında bir adam var. Oyuncu kızın, cüzdanında para arayışını ve ezilip büzülmesini ilgiyle izliyor. Ama sadece izliyor. Bir elindeki paraya bakıyor, bir kıza... 

Aynı sırada, arkada bir teyze de olayı izliyor. Kızacağız, "Sütü bıraksam ne kadar eder, ekmeği bıraksam ne tutar. Ama benim bezi almam lazım. Alsam gitsem heme gelsem..." gibi cümleler kurarak ağlamaya başlıyor. 
Yanındaki amcada hala tık yok. Bu sırada arkadaki teyze bir kahraman edasıyla "Nedir buradaki problem?" diye olaya dahil oluyor. Ama öyle bir geliyor ki, sadece merakından gelmiş gibi. 

Durum izah ediliyor kız ağlıyor, teyze şaak diye kartını bir çıkarıyor. "Tamam, neyse alın buradan, nedir yani?" diye kasiyere kartını veriyor. Kızcağız eziliyor büzülüyor, "Size nasıl ulaşabilirim, ama olmaz ki böyle..." nidaları eşliğinde kadını oyalıyor. 

Oyuncu kızın gözyaşlarına dayanamayan teyze de onunla birlikte ağlıyor. "Beni hiç bir yerde bulamazsın, hadi kızım bende çok yokluk çektim, topla aldıklarını"diyor. 

O anda köşeden Altan Erkekli çıkıyor.... Kadına durum izah ediliyor. Amacın, insanların ne kadar duyarlı olduğunu, göstermek olduğunu izah ediyor. 
Teyze yanımda olsa sarılıp öpeceğim. Değme karizmatik erkekten daha asil geldi gözüme yemin ederim. 

Sonra eşime sordum... "böyle bir durumla karşılaşsan sen ne yapardın" diye. "Ne yapacağım? Tabi ki aynını" dedi 

Düşündüm, bende aynını yapardım kesin.... 

Yere düşen birini kaldırmaya benzemiyor bu... İşin içine para ve vicdan girince.. hangisinin ağır basacağını seçmek zor olabiliyor. O kızın yanındaki amca godaman gözüküyordu, ama teyze kadar mangal yürekli çıkamadı. Tek büyük olan şey göbeğiydi mesela.

Sizin buna benzer bir anınız var mı? Hiç tanımadığınız birine maddi, manevi, ruhsal, bedensel yardım ettiniz mi? 

Peki siz olsanız ne yapardınız?


Vicdan Yoklayan 
Hatundan Sevgilerle...




1 yorum:

  1. Bu programı çok seviyorum. İzlemediğim bir bölümdü, paylaştığın için teşekkürler :) O bayan araya girdiğinde ben yapmışım kadar mutlu oldum resmen :))

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma