11 Şub 2014

Brokeback Dağı (Brokeback Mountain)



Kaç kişi delikanlı gibi çıkıp da itiraf eder “evet izledim ben bu filmi” diye. Ben söylerim!

BEN BU FİLMİ İZLEDİM.


Hem de hiç utanmadan. Neden utanayım ki. Ayıplanabilirim belki ama umurumda değil. Ben olayın arkasındaki acıyı ve aşkı görmeyi tercih ediyorum. Msn sayfasında bile “en iyi aşk filmleri” listesinde yer alıyor.

Yönetmenliğini Ang Lee'nin üstlendiği,Pulitzer ödüllü E.Annie Proulx'un kısa hikâyesinden uyarlanan, başrollerini Heath Ledger ve Jake Gyllenhaal’ın paylaştığı 2005 yılı ABD yapımı birkaç dalda sağlam ödüller almış bir film.



Zamanını kadınlarla geçirmeye seven iki sert erkeğin aynı anda başvurdukları işe alınması ve kampa gönderilmesiyle başlar Ennis Del Mar (Heath Ledger) ve Jack Twist’in (Jake Gyllenhaal) hazin dolu aşk hikayesi. Biri çiftçi, diğeri rodeo kovboyu olan bu iki adam farklı karakterlerine rağmen zamanla derin bir aşkla birbirlerine bağlanırlar. 

Ennis ait olma duygusundan uzak bağlama problemi yaşan ve sürekli sefil bir hayat sürdüğü için çalışmaktan başka  bir şey düşünmeyen bir adam. Jack aşkını korumak için elinden ne gelirse yapmaya razı ,elinden gelse şelaleden viski bile akıtacak hayelleri olan uçarı  bir karakter. Yaşadıkları toplum gereği evlenmek zorunda kalsalar da belirledikleri tarihte ilk başladıkları yerde Brokeback Dağında buluşurlar.

Senelerce süren ilişkilerinde inişler, çıkışlar, kavgalar olsa da yine de birbirinden vazgeçemeyen iki adamı izleyeceksiniz bu filmde. Çok ağladım, öyle böyle değil, hala da aklıma geldikçe bazı sahneleri içim sızlıyor.


Bırakın olayın içeriğini.İçinde yatan derinliğe bakın, öyle güzel ilmek ilmek işlemiş ki konuyu senarist ,toplum baskısını nelere yol açtığını gözler önüne sermiş çarşaf gibi.



Ben bu filme 10/10 veririm arkadaş :)

Gıdıları Balları dişledim :D 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tasarım:Sawako Kuronuma